Handelsbetingelser hos ZooPet ApS

Generelle oplysninger

ZooPet ApS
Skramsvej 10
4622 Havdrup

CVR 42092258

Mailadresse: Kontakt@zoopet.dk

Telefonnummer +45 31 31 94 90
Besvares Tirsdag - Fredag 10:00-14:00.

 

Betaling

ZooPet ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Apple Pay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

 

Fragt

ZooPet ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 12 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark.

Fragtpriser fra 29 kr. Fragten baseres på vægt. Der gives fragtfri levering til GLS pakkeshop ved 500 kr. på pakker op til 20 kg. 

Pakker over 20 kg. er med hjemmelevering, og koster følgende:

20 - 40 kg: 58 kr.

40 - 60 kg: 85 kr.

60 - 80 kg: 110 kr.

80 - 100 kg: 135 kr.

100 - 120 kg: 160 kr.

120 - 140 kg: 185 kr.

Over 140 kg. sendes med fragtmand til 299 kr.

Vi leverer ikke til udlandet samt til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med GLS eller Danske Fragtmænd.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen.

Udsolgte vare leveres senest 7 dage efter bestilling.

For visse vare gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

- DET ER VIGTIGT at gøre opmærksom på hvor vi må stille din pakke, således vi undgår længere leveringstid!

Vilkår for fragt af akvarier, terrarier, akvarieborde og andre leveringer med fragtmand

Akvarier, terrarier og akvarieborde er ikke omfattet af vores fri fragt ved køb over 500,- DKK. For disse produkter pålægges der et fragtgebyr på 299,- DKK, da de leveres af Danske Fragtmænd. Dette sikrer den bedst mulige levering, så dine glasprodukter når frem i hel og intakt stand.

Bemærk, at fragtgebyret på 299,- DKK gælder levering til kantsten og ikke op til etager i ejendomme. Leveringen sker i tidsrummet 08:00 - 16:00. Det er derfor vigtigt, at du ved checkout sikrer, at du er til stede på leveringsdagen, medmindre du har aftalt med os og Danske Fragtmænd, hvor ordren må stilles uden din tilstedeværelse.

Hvis du ikke er hjemme ved levering og ikke har givet besked om alternativ placering, vil en ekstra levering medføre et gebyr på 399,- DKK til samme adresse.

Hvis du vælger, at varen må stilles uden kvittering, overgår ansvaret for leveringen til dig som køber. Dette gælder også for leverancer med GLS, hvor pakker må stilles uden kvittering.

Fragtgebyret på 299,- DKK gælder kun for brofaste øer i Danmark. For levering til ikke-brofaste øer, bedes du kontakte vores kundeservice for at få oplyst en fragtpris.

 

Ved skade eller manko

Anmeld sagen på mail: Kontakt@ZooPet.dk.

Ved skade eller manko skal henvendelse ske inden for 5 hverdage fra levering af pakken.

Vi skal bruge følgende:

      • −  Ordre nr.

      • −  Beskrivelse af beskadigede varer.

      • −  Er der andre varer i pakken, der ikke er beskadiget?

      • −  Er der GLS-label på pakken?

− Foto af pakken, emballagen og det beskadigede samt billede af label på pakken.

Besigtigelse og vurdering

Hvis vi vurderer det nødvendigt, sender vi dig en returlabel, hvorefter pakken skal sendes forsvarligt retur (inkl. emballage) retur til ZooPet til besigtigelse.
Pakken skal derfor være klar til afsendelse (i oprindelige emballage og med oprindeligt kassefyld) på modtager-adressen.

Pakken må ikke flyttes fra leveringsadressen, før sagen er afgjort.

Når ZooPet sender returlabel, skal denne sendes retur til ZooPet i forsvarlig emballage igen. 

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Kontakt@zoopet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Uafhentede pakker

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

 

Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

ØNSKER DU AT KØBE EN RETURLABEL?

I tilfælde af du ønsker at købe en returlabel hos for returnering af dine produkter skal du blot skrive en mail til os som indeholder dit WEB ordre nummer. - Du finder dette på din følgeseddel ude i højre side omkring midten. Alternativt står det på din ordrebekræftigelse i toppen til venstre "Ordre nr.: xxxxx"
Samt at du ønsker at benytte dig af vores returnerings pris. 

Prisen for vores returlabels er: 49,- DKK.

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for fx meget store ordre.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1500DKK

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Der ydes ikke garanti på slidtage af hundelegetøj, bidetorv, bidelegetøj.
Der ydes ikke garanti på pærer, hverken Exo Terra, Repti Planet eller lignende.

Der ydes ikke garanti på knust/ revnet glas på akvarier, såfremt det ikke er oplyst ved levering af akvariet - inden der er skrevet under - kan vi desværre ikke være behjælpelige. Du skal derfor være sikker på at fragtmanden noterer at akvariet et gået i stykker under leveringen, for at vi kan være behjælpelige i processen.
Vi dækker ikke akvariet, det er da en sag mellem modtager og fragtfirma.
Det er derfor vigtigt at tjekke akvariet et helt ved levering, og gøre opmærksom på dette til fragtmanden, såfremt det IKKE skulle være intakt.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse er gratis og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Få din køberbeskyttelse med PriceRunner i dag

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af beskadiget vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, (det gælder dog ikke leveringsomkostninger), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

ZooPet ApS
Skramsvej 10
4622 Havdrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Rabatkoder

Når du handler hos ZooPet og du har en rabatkode kan denne ikke benyttes til følgende varegrupper:

Akvarie & Borde, Udvendige akvariepumper, Loppe-& Flåtmidler & Kattegrus. 

Ved eventuelle spørgsmål kan du endeligt tage kontakt til ZooPet. 

Rabatter kan ikke kombineres.
- Ej heller efter betaling.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

ZooPet ApS
Skramsvej 10
4622 Havdrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kontakt@zoopet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Vi vidergiver her: Tlf nr, adresse, navn og mail til vores fragtfirma for at kunne sende pakken frem til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos Zoopet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på zoopet.dk er ZooPet ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på Kontakt@zoopet.dk.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

ZooPet ApS
Skramsvej 10
4622 Havdrup

CVR 42092258

Mailadresse: Kontakt@zoopet.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.07.2024